Az új Instagram algoritmus – Megszoksz vagy megszöksz? Instagram tippek haladóknak

Az új Instagram algoritmus – Megszoksz vagy megszöksz? Instagram tippek haladóknak

Hónapok óta az új Instagram algoritmusról beszél mindenki, hiszen rendesen felkavarta az állóvizet a közösségi oldal. Minden tartalomgyártó, arról panaszkodik, hogy sokkal kevesebb az elérése, mint a régi szép időkban, de vajon mi van a háttérben? És hogyan tudod kijátszani az algoritmust? Egyáltalán ki lehet?

Idén januárban az Instagram Twitteren tett bejelentése leginkább magyarázkodásnak tűnt:

Ebben azt szerették volna tisztázni, hogy az Instagram senkit nem rejt el, nem csökkentették 7% alá az organikus elérést, csak egyszerűen az új algoritmus személyreszabottabban hozza majd be a posztokat. Elsősorban a valódi barátaid posztjait látod majd valószínűleg és szépen sorban az algoritmus által számodra leginkább értékesnek vélt tartalmakat.

Nem tudom, hogy mire számított az Instagram a bejelentése után, de az említett poszt alatt csak negatív visszajelzést kapott (fentebb meg is tudod nézni). Mindenki a régi, időrendi sorrendet szerette volna visszakapni, de úgy tűnik erre egyelőre biztosan nem kerül sor.

Így hát marad a reménykedés és a panaszkodás? Egyáltalán nem! Tartalomgyártóként én is még csak tapasztalom az új algortimust, de elhoztam nektek az eddigi bevált tippjeimet, amelyek remélhetőleg nálatok is elűzik majd az IG körüli esőfelhőket.

Mindenki elérése alacsonyabb!

Kezdjük egy ténnyel, amit jó, ha észben tartasz! Mindenki elérése alacsonyabb! Nem te vagy az egyetlen, mindenki emiatt bosszankodik. Ez most a normális. Alacsonyabb elérés = alacsonyabb a szivecskék és a kommentek száma is!

Az elérések lefelé zuhanásának legfeljebb a mértékét tudod csökkenteni. Hogyan? Na most jönnek azok a tippek!

1.Figyelj a képek minőségére!

Bár nem minden a szép tartalom, ettől függetlenül nagyon fontos! A csinos feed mellé kell, hogy társuljon egy hús-vér ember is, aki meg meri megmutatni a tökéletlen valóságot is, de erről később! Hogyha komolyan és akár üzletileg szeretnéd művelni az Instagramod kis kertjét, akkor szükséged lesz minőségi, de legfőképpen kreatív fotókra! Olyanok kellenek, amelyek mellett nehezen megy el az ember anélkül, hogy ne nyomná le azt a szivecske ikont! Nehéz, igaz? Az biztos, hiszen sokszor szívünket-lelkünket beletesszük az adott fotóba, de akkor sem jön annyi lájk, mint amennyit érdemelne a poszt. Hogyha viszont nem a képpel van a gond, akkor más lesz a ludas!

2. Tartalom!

Nem elég a szép fotó és egy semmitmondó leírás. Hiába posztolsz profi képeket a legjobban kinéző #foodporn kajákról, ha nem társul mellé őszinte vélemény! Az ember arra kíváncsi, hogy Te mit szeretsz, mi az amit utálsz, milyen mindennapi problémákkal küzdesz meg és milyen az életed az Instagram mögött. Ne akard görcsösen a tökéletes életet mutatni, ami valójában senkinek sincs meg. Ne felejtsd el –  ne követőbázist akarj építeni, hanem közösséget, akikkel  tudsz kommunikálni és akikre számíthatsz akkor is, ha az Instagram megviccel egy jó kis algoritmus váltással. Ehhez kapcsolódoan jöhet is a következő tipp…

3. NE vásárolj követőket!

Ugyanis azzal magadat csalod tőrbe. Bár az Instagram sajnos nem tesz semmit a régebben követőket vásárolt márkákkal, influencerekkel, de a mostaniakat bizony rendesen bűnteti. Ha megteszed ezt a lépést az Insta kb. sosem fogja hagyni, hogy organikusan érd el a célcsoportod. Fizetheted a hirdetéseket az örökkévalóságig, ami által bekerülsz egy körforgásba, ahonnan nehéz kiszabadulni. Mit tehetsz, ha mégis megtetted? Hogyha nincs sok valódi követőd, akkor kezdj egy új profilt és indíts tiszta lappal! Ha viszont más a helyzet, akkor egyelőre nem tudok a kérdésre sajnos választ adni. Nyilván te is tudod, hogy a valós követőid mellé hülyeség volt fake usereket vásárolni. Esetleg kipróbálhatod a tisztogató alkalmazásokat, amelyek kitörlik az inaktív követőidet, de itt sem biztos a siker.

4. Használd ki az Instagram lehetőségeit!

Az Instagram sztori szekciója mára már annyira elterjedt, hogy napi 500 millió felhasználót számlál. Én is megkérdeztem a közösségem (sztoriban :)) és abból kiderült, hogy a felénél is többen inkább a sztorikat csekkolják a nap végén, minthogy a feedet pörgetnék. Ez óriási dolog és butaság lenne kihagyni. Személyes véleményem szerint, sztori szekcióba már nem kell a tökéletesre megkomponált fotó. Fontosabb az őszinteség, a valóság és a személyiséged megmutatása. De ne feledkezzünk meg az IGTV-ről sem. Kezdteben az volt a kérdés, hogy vajon versenytársa lehet-e majd a YouTube-nak, de ez gyorsan kiderült, hogy szó sincs erről. IGTV-n pédául egyáltalán nem lehet keresni, ezzel pedig el is vágta magát az Instagram videó megosztója. Ennek ellenére alkalomadtán érdemes ide is tartalmat gyártanod, hiszen a hosszabb, sztoriba szánt videóknak tökéletes létjogosultsága van itt.

5. ###

Ez a ziccert te sem hagyhatod ki. Nem kell mind a 30 megengedett hashtaget kihasználnod, de 15-20 szerintem szinte már kötelező, ha növekedni szeretnél. Teheted a leírásba, vagy külön kommentbe is, ilyenkor viszont figyelj arra, hogy közvetlenül a kép posztolása után kommentelj, mert csak így fogja észrvenni az IG a tageket. Nagyon fontos, hogy mindig kapcsolódjanak a képedhez a #-ek, ne használd mindig ugyanazokat és ne a legfelkapottabbakat jelöld meg kizárólag! Az utolsó azért fontos, mivel, ha 10 millió másik instagrammer is használja ugyanazt a #-et, akkor 1 másodpercig leszel látható, aztán eltűnsz a posztok rengetegében. Használj 6-7 felkapottabb taget, és 8-10, legfeljebb pár tízezres megjelenéssel felbukkanó hashtaget.

6. A nyereményjátékok sem az ördögtől valók

Csinálhatod egymagadban is, de akkor tudsz igazán növekedni, hogyha pár másik hasonló érdeklődésű tartalomgyártóval társulsz. Itt a a hangsúly a hasonló érdeklődésen van! Gondold át jól, hogy kivel indítasz játékot, mert az ezáltal bekövető profilok közül csakis azok fognak maradni a játék végetértével, akiknek szimpatikus vagy te is. Erre pedig akkor van a legtöbb esély, hogyha már alapból olyan instagrammerrel állsz össze, akinek hasonló az érdeklődése, a stílusa és valószínűleg a közössége is.

A nyereményjátékokról egyébként még sokat lehetne mesélni, de itt most egyelőre ennyit erről. Ha érdekel titeket bővebben, akkor írjátok meg kommentben.

7. Ismerd meg, hogy kiknek publikálsz

Amiért a lista végén szerepel ez a pont, nem jelenti azt, hogy ne lenne az egyik legfontosabb mozzanata mindennek, hiszen így tudod felmérni a legkönnyebben és leghatékonyabban, hogy mire van igény, mi az amit szeretnek a téged körülvevők. Készíts kérdőívet, válaszolj az üzenetekre, kezdeményezz beszélgetést és ismerd meg azokat, akik körülvesznek!

Sajnos mindennek ellenére…

Kezd néhol egy általános, negatív megítelése lenni a tartalomgyártóknak. Ehhez hozzájárult a sok kamukövetős “influencer”, a rengeteg buta reklám, a túl tökéletes életet bemutató műlány és műfiú…És emellett a sajtó, akinek egy-egy blogger vagy vlogger valójában konkurencia és szúrja a szemét, így nyilván inkább a negatív oldalát mutatja be ennek a világnak. Az influencer kifejezésről pedig ne is beszéljünk. Pedig alapjáraton az egésznek a kreatív tartalomról, a közösségről, a szabad  véleménynyílvánításról és az őszinte együttműködésekről kellene, hogy szóljon! Szerencsére azért ez meg is valósul sokunknál, úgyhogy én azt mondom:

Kitartást, mert a fáradozás meghozza gyümölcsét.

Ehhez kapcsolódoan pedig, szeretnék elindítani egy Instagram kihívást az összefogás jegyében, #ússzazárellen hashtaggel!

Oszd meg a kedvenc képed önmagadtól és mutasd meg azt, ahogyan készült!

Lehet ez maga a procedúra, vagy egy vicces fotó, ami nem lett intsa kompatibilis. 

Jelölj meg a képen @sinspirationblog (lehet ez sztori vagy poszt) és használd a hashtaget: #ússzazárellen!

Én pedig megosztom sztoriban a posztod! 🙂

Mutassuk meg egymást a világnak és mutassuk meg, hogy igaziak vagyunk és nem mindig insta kompatibilisek (ahogy senki sem, igaz?)!  🙂

Sisi voltam, csodás napot! ❤️

 

Follow:
Sisi
Share:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.