• Blogger kollaboráció, együttműködés? Enélkül ne kezdj neki bloggerként!

    Két év tapasztalat bloggerként? Bár még mindig nem olyan sok, mégis ezalatt a 2 év 2 hónap alatt rengeteget tanultam és fejlődtem ebben a világban! A blogger önéletrajzomba (hehe :D) már egyre több tapasztalatot pötyöghetek bele, de mennyire örültem volna, hogyha ezt a sok-sok megvilágosodást valaki megosztja velem még az elején! Így nem kellett volna 2 év ahhoz, hogy elkészítsem a saját “média kit”-em, azaz blogger kiajánlóm! Mivel a közösségemben sok-sok kezdő blogger is jelen van, akiktől már gyakran kaptam együttműködésekkel kapcsolatos kérdéseket, így úgy döntöttem megírom most ezt a posztot nekik, nektek és bárkinek, aki bele akar vágni talán élete egyik legnagyobb kalandjába, és blogot indít!

    Mi is az a media kit?

    A media kit vagy magyarosan kiajánló, igazából bloggerek esetében egy 2-3 oldalas blog önéletrajz. Kulcsfontosságú információkat, statisztikákat és árakat tartalmaz. Tehát arra szolgál, hogy az esetleges együttműködő partner megismerje a munkásságod.

    Kezdőként nagyon nehéz elérni, hogy komolyan vegyenek a márkák! Persze, ha ügyesen csinálod, akkor egy idő után felfedeznek és jönnek azok maguktól is, viszont mivel manapság felkapott dolog lett a bloggerkedés – főleg amióta elég hozzá egy instagram oldal és pár ezer vásárolt követő – még inkább nehezebb kitűnni a tömegből, hiszen elárasztották a platformokat a könnyűnek hitt lehetőségekre pályázó jelöltek. Aki már benne van több éve, az tudja, hogyha valaki blogot vezet, rengeteg lemondással szembesül (persze a temérdek pozitív szösszenete mellett)! Szabadidőd nagy részét ezzel töltöd! Fotózol, téged fotóznak, írsz, képeket szerkesztesz, marketingesként nyüzsögsz, együttműködéseket szervezel, találkozókra mész és még megannyi más dolog, ami ezzel a tevékenységgel jár. Tulajdonképpen egy teljes stábot teszel ki egymagadban, amit anélkül nem lehet csinálni, hogy ne imádd ezt az egész forgatagot!

    De kicsit elkalandoztam! Tehát a blogger kiajánló azért lesz szuper dolog az életedben, mert egy blogger kollaboráció során nagyon sokat dob a megítéléseden! Komolyabban vesznek, emellett kicsit jobban meg is ismerhetnek téged a leendő partnereid. Egyszerűbbé teszi az életed mind abban az esetben, ha téged keresnek meg, vagy még inkább, ha te keresed meg egy adott márka marketingesét.

    Mit tartalmazzon egy kiajánló?

    1. Arculati elemek – Ne feledkezz meg arról, hogy a media kit-ed színeiben és kinézetében a blogod hangulatát és a te személyiségedet kell, hogy tükrözze! Tehát a doksi elején szerepeljen a logód vagy a header, fotók rólad vagy referencia munkáidról.
    2. Név, kapcsolat – Egy szépen elválasztott, külön szekcióba jöjjön a neved és a kapcsolati lehetőségek, ugyanúgy mint egy önéletrajzban (ha már ezzel példálozok). Szintén ide jöhetnek a linkek is, amelyek legyenek kattinthatóak!
    3. Rövid bemutatkozás – Írj az indulásról, a munkásságodról, a témákról, amiket érintesz vagy akár a célokról és jövőbeli tervekről. Foglald össze röviden és tömören a mondanivalódat,ne foglaljon el egy teljes oldalt ez a rész
    4. Statisztikák – Bizony ezekre is szükséged lesz ahhoz, hogy megnyerd magadnak a vágyott kollabot! Ide jöhet minden, de ezt is szépen, esztétikusan (később mutatok példákat)! Közösségi média, blog statok, Youtube, Pintereset, de igazából bármilyen platform, ahol a blogoddal fönt vagy és jelen is vagy (tehát rendszeresen tartalmat osztasz meg).  Na de mi van akkor, ha kevés a követőszám vagy a nézettség? Mármint tényleg nagyon kevés! Nos ebben az esetben ne azt írd le, hogy van 500 követőd Instagramon vagy 1000 Youtube-on, hanem inkább azt, hogy 2000 embert érsz el instagramon hetente vagy 10 ezren nézik végig a videóidat! Hazudni viszont semmiképp se hazudj, hiszen bármikor elkérhetik a screenshotot a valós statisztikádról (ha esetleg nem mellékelnéd)!
    5. Elismerések, díjjak, előző együttműködések – Mindenképp dicsekedj vele, hogyha már nyertél bármilyen blogger versenyt (vagy akárcsak jelölt voltál), és ne felejtsd ki az eddigi együtműködő partnereidet sem! Hogyha volt olyan blogger kollaboráció, amely során kifejezetten összhangban voltatok a kapcsolattartóval vagy szervezővel, akkor bátran kérd meg, hogy írjon rólad és a munkásságodról véleményt, hiszen ezeket szintén beletűzdelheted a kiajánlódba! Egy pozitív vélemény nagyon sokat tud dobni egy ilyen doksin!
    6. Együttműködési lehetőségek, árakSzedd külön kis csomagokba, hogy mit és mennyiért vállalsz! Akár adhatsz a csomagajánlatoknak fantázianevet is, alatta pedig mindenképp fejtsd ki, hogy pontosan miről is van szó! Milyen csomaglehetőségek jöhetnek szóba? Ezt leginkább te tudhatod, hiszen függ attól is, hogy milyen platformon mozogsz, de ha például szívesen vállalsz bartert (azaz termékért cserébe munkát), akkor nyugodtan ír bele azt is! Árakról sajnos nem tudok neked összeget mondani, mert ebben egyelőre én is kicsit el vagyok veszve, de ne egy konkrét árat adj meg, hanem inkább egy skálát. Nagyon sok mindentől függhet ez, 1 db poszt elkészítése lehet, hogy neked negyed óra, míg egy másik esetben külön fotóst kell hozzá bérelj vagy sok-sok munkaórát kell vele tölts!
    7. Képek, előző munkák – Bár már írtam az előbb is, de legyen egy külön szekció csak az eddigi munkáiddal, képeiddel. Hadd lássa a partner is, hogy milyen a stílusod, mire számíthat, és legalább a dokumentum sem unalmas olvasnivaló, hanem lehet gyönyörködni a szép fotókban is!

    Jöjjön pár példa is:

    Amelyek valódi influencerektől származnak...Viszont ezek már a full-extrás kategória! Inkább azért teszem bele, hogy lásd, miket is lehet még beletenni egy media kit-be és hogy mennyire szépen meg lehet ezt csinálni!

    Katt ide! 

    Katt ide!

    És hogyan kezdj TE neki?

    Nyugi! Nem kell magadtól összekapni minden word, indesign és photoshop tudásodat együttvéve, hiszen szerencsére nagyon sok ingyenes sablont is találsz a neten! De pár dolcsiért csodaszép, dizájnos darabokra még könnyebben lelhetsz! Hoztam neked példát mindkét lehetőségre, viszont azt javaslom nézz utána te is a dolognak google-ban, hogy a számodra leginkáb megfelelőt találd meg!

    Ingyenes:

    Itt | Itt | Itt| Itt

    Fizetős:

    Itt | Itt

    Nos így a végére már csak annyit tudok tanácsolni, hogy vágj bele és szánj erre egy napot! Később megköszönöd magadnak!

    Hogyha szeretnél még ehhez hasonló írással találkozni nálam, akkor találkozzunk a komment szekcióban! Írd meg, hogy milyen téma érdekelne! 🙂

    Legyen csodás heted és drukkolj nekem szombaton a Cosmo Blogger Awardson!

    ❤️

    Follow:

    2 Comments

    1. 2018-10-23 / 18:35

      Számomra nagyon hasznos volt ez a poszt! Bár tényleg annyira kevesen néznek és követnek, hogy szerintem rajtam még ez sem segítene. Ellenben nwgyon jó, hogy elkészítetted ezt a bejegyzést, én például még nem is hallottam erről, még az is lehet, hogyha megcsinálom lesz bátprságom megkeresni bárkit is!

      • YuSisi
        2018-10-24 / 16:24

        Nagyon örülök Lilla, hogy tetszett a poszt és köszönöm, hogy megírtad! Szerintem érdemes belevágni a dologba, mert ha már kezdettől így indítasz, akkor sok előnyre tehetsz szert! A blogoláshoz pedig kitartást és türelmet kívánok neked, mivel nagyon sokat nyom a latba ez is! 🙂

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail-címet nem tesszük közzé.